Vi har i denne guide opsat en fiktiv case ‘Mortens Biler’, hvor vi vil vise, hvordan man kan have styr på sine modtagere via segmentering og lave grupperinger med datafelterne.
1) Start i din listeoversigt og gå ind under menupunktet ‘Modtagere’ → ‘Modtagerdatafelter’
2) I vores case har vi lavet to modtagerdatafelter ‘Bilmærker’ og ‘Intern gruppe’. I Bilmærker er oprettet valgmuligheder (Ford, Nissan og Toyota), det er datafelter administrator definerer i Ubivox og er synligt for brugerne, fx i casen kunne en kommende bilkøber kun være interesseret i bilmærkerne Ford og Nissan, derfor skal køberen (modtager) kun klikke de to emnfelter af, og vil dernæst kun modtage nyheder om Ford og Nissan fra Mortens Biler.
3) I ‘Intern gruppe’ har vi oprettet to valgmuligheder ‘Bestyrelse’ og ‘Sælgere’, disse to datafelter vises kun til administrator, valgt til ved afkrydsningsboksen ‘Adgang’. Det giver administrator mulighed for at håndtere en intern gruppe af folk, der skal modtage nyhedsbreve på særlige vilkår.
4) Administrator kan redigere og tilføje modtagere til de forskellige datafelter.
5) Under menuen ‘Modtagere’, har du dit ‘Modtagerkontrolpanel’, der kan benyttes til at give sine abonnementer mulighed for at ændre ens abonnement, mens ‘Intern gruppe’ kun kan ændres af en bruger på Ubivox-kontoen.
Læs mere om modtagerkontrolpanelet
Det er også her at modtageren kan tilmelde sig de kategorier som administrator har defineret.