Hvordan segmentering kan bruges til intern og ekstern gruppering (case)

Vi har i denne guide opsat en fiktiv case ‘Mortens Biler’, hvor vi vil vise, hvordan man kan have styr på sine modtagere via segmentering og lave grupperinger med datafelterne.

1) Start i din listeoversigt og gå ind under menupunktet ‘Modtagere’ → ‘Modtagerdatafelter’

nr1 intern ekstern case

2) I vores case har vi lavet to modtagerdatafelter ‘Bilmærker’ og ‘Intern gruppe’. I Bilmærker er oprettet valgmuligheder (Ford, Nissan og Toyota), det er datafelter administrator definerer i Ubivox og er synligt for brugerne, fx  i casen kunne en kommende bilkøber kun være interesseret i bilmærkerne Ford og Nissan, derfor skal køberen (modtager) kun klikke de to emnfelter af, og vil dernæst kun modtage nyheder om Ford og Nissan fra Mortens Biler.

nr2 intern ekstern case

nr3 intern case

3) I ‘Intern gruppe’ har vi oprettet to valgmuligheder ‘Bestyrelse’ og ‘Sælgere’, disse to datafelter vises kun til administrator, valgt til ved afkrydsningsboksen ‘Adgang’. Det giver administrator mulighed for at håndtere en intern gruppe af folk, der skal modtage nyhedsbreve på særlige vilkår.

nr4 intern ekstern case

nr5 intern ekstern case

4) Administrator kan redigere og tilføje modtagere til de forskellige datafelter.

nr6 intern ekstern case

5) Under menuen ‘Modtagere’, har du dit ‘Modtagerkontrolpanel’, der kan benyttes til at give sine abonnementer mulighed for at ændre ens abonnement, mens ‘Intern gruppe’ kun kan ændres af en bruger på Ubivox-kontoen.

Læs mere om modtagerkontrolpanelet

nr7 intern ekstern case

Det er også her at modtageren kan tilmelde sig de kategorier som administrator har defineret.

nr8 intern ekstern case

nr9 intern ekstern case

Related Articles

Leave A Comment?