Ubivox og autosvar

Når et nyhedsbrev sendes, får man som afsender typisk en lang række autosvar om ferie m.v. retur i indbakken.

Det gør du ikke (længere) i Ubivox, da vi har implementeret nogle opdateringer, for at kunne følge guidelines hos de store udbydere som Google og Microsoft. En af disse guidelines er, at emails sendt til mange emailadresser skal markeres som sådan.

Opdateringen inkluderer en informationsblok, som sendes til de klienter (Outlook, Gmail, Yahoo! osv.), der tager imod emailen – informationsblokken markerer, at emailen sendt fra Ubivox er en del af en større mængde emails sendt til en større mængde emailadresser.

Når blandt andre Outlook får denne informationsblok, sendes der ikke autosvar retur, selvom det er slået til i Outlook. Det sker fordi Outlook ikke vil overbebyrde afsenderen med autosvar, hvilket ellers vil ske, hvis man sender en større mængde emails til en større mængde modtagere. Det sker også for ikke at bruge unødige ressourcer på at sende autosvar, som typisk blot bliver slettet af modtageren.

Derfor får du sjældent autosvar, når du sender nyhedsbreve via Ubivox, og det sker fordi vi overholder de guidelines, de store udbydere udstikker for os. Overholdelse af disse guidelines er med til at sikre, at dine emails kommer frem til indbakken hos dine modtagere, og derfor er det meget vigtigt for os altid at være opmærksomme på dem.

Updated on 21. september 2016

Was this article helpful?

Related Articles