Hvis dine modtagere ikke læste dit nyhedsbrev da du sendte det kan du give dem en ny chance. Vi ser her hvordan du nemt sender det til dem som ikke åbnede det første gang.
- Du kan læse nærmere om hvordan vi registrerer åbninger i denne guide.
- Vil du læse om hvordan du segmenterer, kan du gøre det i denne guide.
Bemærk: Bruger du denne funktion, er det vigtigt, at du løbende rydder op i din liste, så du får frasorteret modtagere, som ikke åbner dine nyhedsbreve. Du kan læse lidt om årsagen til det her.
Sådan sender du dit nyhedsbrev til dem der ikke har åbnet det:
Gå til dit Dashboard og find under ‘Dine senest afsendte nyhedsbreve’ dit nyhedsbrev. Klik på pilen ved siden af ‘Detaljer’ og vælg ‘Kopier nyhedsbrev’.
Vælg nu hvilken liste du vil sende til – i de fleste tilfælde bør det være listen du sendte det oprindelige nyhedsbrev til. Du kan også ændre titlen på nyhedsbrevet – Det anbefaler vi at du gøre, da det giver kunden større incitament til at åbne nyhedsbrevet. Når du er færdig, klik på ‘Opret’.
Nu har du mulighed til at redigere nyhedsbrevet. Når du er færdig, klik ‘Planlæg forsendelse’.
Følg nu forsendelsesprocessen som vant, indtil du når til fanebladet ‘Segmentering’. Klik her på ‘Rediger regelsæt’.
Til venstre vælger du nu ‘Regler’ og trækker følgende feltet ‘Nyhedsbrevsdata’ ind i det markerede felt.
I det første felt vælger du ‘har ikke læst’, i det andet vælger du listen som du sendte det oprindelige nyhedsbrev til, og til sidst vælger du dette nyhedsbrev. Dermed har du så fortalt systemet at du gerne vil finde frem til modtagere der ikke har læst et bestemt nyhedsbrev som du sendte til en bestemt liste.
Du kan nu tjekke hvor mange modtagere passer til dette segment ved at klikke på ‘Vis resultat’ – Når det ser retvisende ud trykker du på ‘Benyt disse regler i forsendelse’.
Når du har gjort det, er du tilbage i forsendelsesprocessen. Under det sidste faneblad ‘Bekræftelse’ kan du igen se hvor mange du sender nyhedsbrevet til.