I Ubivox kan du planlægge tidspunktet for hvornår dit nyhedsbrev skal afsendes. Det er en feature i systemet der gør dig i stand til, strategisk, at ramme din målgruppe bedre fx ved at sende ud om aftenen eller lignende.
Når du har redigeret dit nyhedsbrev færdig, skal du igennem 5 trin for at gøre din forsendelse parat, navnlig: Tid; Prøvevisning; Segmentering; Linkkontrol og Bekræftelse.
Du kan allerede fra editoren vælge at planlægge din forsendelse. Det gør du i nederste højre hjørne klik ‘Planlæg forsendelse’.
I det følgende vil vi vise dig hvordan de 5 trin udføres.
1) På Dashboardet klikker du på det nyhedsbrev du vil udsende.
2) Du kommer nu til ‘Nyhedsbrevsoverblik’, her vælger du ‘Afsend’.
3) Dernæst vælger du ‘Afsendelsestidspunkt’ for nyhedsbrevet.
Et tip Vi anbefaler at lægge 15 min. til den tid du vælger, i tilfælde af at der skulle være en sidste akut rettelse – så har du tid til at stoppe forsendelsen. |
4) Du kan nu vælge at sende en prøveforsendelse til en prøvemodtager. Det kan du gøre for at få feedback fra andre i din organisation/firma inden nyhedsbrevet sendes afsted.
Læs mere om prøvemodtagere her
5) Du kan se om der er opsat en aktiv segmenteringsregel, samt mulighed for at redigerer den.
Læs mere om segmentering her
Praktisk eksempel på segmentering i Ubivox
6) Dernæst er det godkendelse af ‘Linkkontrol’. Bemærk Linkkontrollen er vejledende og kan vise røde felter, men hvis man trykker på linket der er vist og det virker aktivt, så vil det også virke i det udsendte nyhedsbrev.
Vær opmærksom på at links mod Instagram eller LinkedIn vil stå som fejlet da vores test ud mod dem altid vil time ud. Linket virker stadig på trods af fejlmeldingen.
7) Til sidst skal du bekræfte forsendelsen, samt give dit samtykke i checkboksen.
8) Der vil komme en bjælke op, der fortæller at det er planlagt til forsendelse. Bemærk muligheden for at stoppe Udsendelsen -det er også her nederst til højre.