For at kunne se forskel på hvor nye modtagere kommer fra, har vi indført feltet reference. Feltet kan udfyldes med information om i hvilken situation modtageren er tilmeldt, og vi serverer naturligvis statistik på referencer, så du kan se, hvad der fungerer bedst.
Med referencen kan du hurtigt se om din tilmeldingsformular på forsiden af din webshop giver flere tilmeldinger end formularen i forbindelse med købsprocessen, og dermed se hvor du eventuelt skal lave en ny strategi. Du kan også se hvor mange tilmeldinger en formular på en kampagneside præcis giver, så du kan se om kampagnen er pengene værd.
Reference i webformularer
For at registrere en reference for en modtager der er tilmeldt gennem en webformular, skal feltet reference tilføjes til formularen. Det gøres således:
<input name="reference" type="hidden" value="Sharing" />
Når det er gjort, vil ‘Sharing’ blive tilknyttet alle modtagere, der tilmelder sig via formularen. På siden med statistik for din liste (du finder den ved at klikke på din listes navn fra Dashboardet, klikke på ‘Listemenu’ og vælge ‘Listestatistik’) får du nu en statistik over referencer.