Ønsker du at finde ud af hvor mange modtagere på dine lister, der ikke længere er aktive læsere, kan du bruge vores segmenteringsværktøj til det.
Klik på Kontakter –> Segmentering i hovedmenuen.
Du ser nu segmenteringsinterfacet, hvor du i højre side har en række regler, du kan segmentere på basis af. Træk reglen “Sidste aktivitet” ind, da du her kan udvælge modtagere på basis af hvornår de sidst har været aktive. Husk at vælge hvilken liste, du vil segmentere på, i dropdown’en i toppen af segmenteringen.
Vælg “Har vist et nyhedsbrev på listen” i første dropdown, vælg “Ikke efter” i anden dropdown, og vælg hvor lang tid du vil gå tilbage i datofeltet. Indsæt herefter tilmeldingstidspunkt og angiv samme tidspunkt. På den måde sikrer du at nye modtagere der ikke har fået/åbnet noget endnu, er med i din segmentering. Du kan f.eks. gå 12 måneder tilbage, og se hvor mange modtagere, der ikke har åbnet et eller flere nyhedsbreve de sidste 12 måneder.
Klik på “Vis resultat”, så får du at vide hvor mange inaktive modtagere vi har fundet på din liste.
Ønsker du at framelde de inaktive modtagere fra din liste, skal du blot gemme segmenteringen som et regelsæt, og kontakte os i supporten, så kan vi hjælpe med at framelde modtagerne på én gang. Eller du kan læse vores artikel Frameld modtagere og læse hvordan du selv kan gøre det:
Du kan naturligvis også fravælge de inaktive modtagere, når du sender nyhedsbrevet ud. Se mere om hvordan du segmenterer her.
Bemærk: Denne segmentering finder de modtagere, der ikke åbner dine nyhedsbreve. Den omhandler ikke emailadresser, der ikke fungerer længere, og resulterer i bounces. Dem kan du læse mere om her.